آریا آموزش

آریا آموزش

آموزش کامپیوتر
آریا آموزش

آریا آموزش

آموزش کامپیوتر

آموزش کامپیوتر-حل مشکل کند کار کردن ویندوز و برنامه ها

 

 



سلام دوستان. 

خیلی ها این مشکل را دارند که بعضی برنامه ها برای اجرا شدن یجورایی موهای آدم را سفید میکندد یا اصلا هنگ میکنند و اجرا نمیشوند.اگر ویندوز شما با سرعت خیلی پایینی کار میکند یا برنامه هاتون اکثر مواقع هنگ میکنند میتواند شامل دلایل زیر شود:


1- ویندوز شما ویروسی شده و آن بد افزار مانع درست کار کردن و سرعت برنامه ها و ویندوز میگردد.

2- برنامه های خود را روی درایو ویندوز نصب کردید.

3- سخت افزار و گرافیک سیستم شما پایین است.

4- هارد شما دچار بدسکتور شده یا هنگ کرده.


خب حالا ما یکی یکی به شرح حل مشکلات گفته شده میپردازیم:


1- دلیل اینکه ویندوز شما ویروسی میشود این است که اولا از ویروس یاب و فایروال خوبی استفاده نمیکنید.ثانیا اینکه ممکن است ویروس یاب و فایروال خوبی داشته باشید ولی به روز نباشد. در اینجا من ویروس یاب و فایروال نود32 ورژن 7 را به شما توصیه میکنم زیرا که در صورت بروز رسانی درست مانع ورود بد افزار (ویروس) به سیستم شما میشود که فیلم آموزرشی استفاده از آن را در آخرکار براتون میذارم.


2- اکثر دوستان ویندوز خود را روی درایو سی نصب میکنند و بقیه برنامه ها و بازی ها خود را در همون درایو نصب میکنند. این کار به کل غلط است زیرا که سرعت کلیه برنامه ها، بازی ها و بخصوص خود ویندوز را کاهش میدهذ. برای علاج این کار باید دو درایو مجزا با حجم های دلخواه بسازید و یکی را فقط برای ویندوز و دیگری را فقط برای برنامه ها و بازی ها انتخواب کنید.


3- هر روزه برنامه ها و نرم افزار در حال توسعه هستند و برای نصب و اجرا شدن نیاز به فضا و محیط گرافیکی بیشتری دارند. به همین دلیل سیستم های قدیمی قادر به اجرای برخی از برنامه ها نیستند.


4- شما همیشه فایل هایی رو که نیازی به آن ندارید را سریعا پاک میکنید و فایل دیگری را جایگزین آن میکنید. آیا تابه حال فکر کرده اید این حذف و جایگزین کردن فایل ها چه تاثیری برروی هارد شما دارد. اگر تابه حال چیزی درباره ی دفرگ کردن هارد چیزی نشنیده اید به این مطلب توجه کنید.

پاک کردن و جایگزین کردن زیاد مطالب باعث سردرگمی هارد میگردد. برای بهبود این مشکل باید درایو های خود را دفرگمنت کنید. روی هر درایوی که میخواهید این کار را انجام دهید کلیک راست کنید و properties را بزنید و سپس لبه ی tools را انتخواب کنید و defragment now را بزنید. در اینجا باید گزینه ی defragment disk رو بزنید تا کار آغاز شود. ممکن این کار ساعت ها طول بکشد پس ی موقعی که با سیستم کاری ندارید بذارید به حال خودش این کار را انجام دهد. اگر باز هم متوجه نشدید بگید تا فیلم آموزشیشا بذارم.






( آموزش ویروس یابی) بعد از دانلود آنتی ویروس، آن را نصب کرده و برای کرک کردن آن باید سیستم را ری استارت کنید و قبل از نمایان شدن لوگوی ویندوز ( همون که توی ویندوز اکس پی چنتا خط چنبار رد میشه بعد ویندوز لود میشه)  باید کلید F8  را بزنید تا مدل های راه اندازی ویندوزتون را مشاهده کنید. حالا باید حالت safe mode ( احتمالا اولین گزینه میشه) را انتخواب کنید و صبر کنید تا ویندوز لود بشه بعد برنامه ی کرک را اجرا کنید و گزینه ی enable را بزنید. یکم صبر کنید و بعد برنامه رو ببندید.



برای دانلود آنتی ویروس و کرک ان به این قسمت مراجعه کنید.


دوستان عزیز توجه فرمایید که این ورژن از آنتی ویروس  بعد از کرک شدن نیازی یوزرنیم و پسورد ندارد و بصورت اتوماتیک از سرور نود32 اپدیت میگردد. فقط نکته ای که هس اینه که خودتون باید هر هفته کل هاردتون را اسکن کنید زیرا ن ویندوز های ما نسخه ی اوریجینال هسنتد نه فایروال ها. پس توصیه مهم من اینه که نسخه ی 7 آنتی ویروس نود32 را از همین بخش دانلود کرده در بعد از کرک کردن آن هر هفته هارد خود را اسمارت اسکن ( smart scan) کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.